Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

Σαν χρονογράφημα

Σαν Χρονογράφημα...-15-9-2014.
Τον Αύγουστο,που πριν δυο Εβδομάδες μας αποχαιρέτησε , πέρασα  ένα δεκαήμερο φιλοξενώντας
έναν παλιό συμμαθητή μου απ'το Δημοτικό,παλιό Ζακυνθινό,αντετολάτρη,με μεγάλη νοσταλγία και αγάπη για το νησί μας,μόνιμο κάτοικο Μελβούρνης  Αυστραλίας ,ο οποίος αρκετά συχνά έρχεται στην Πατρίδα μας ,τη Ζάκυνθο.Στις μέρες λοιπόν κατά τις οποίες κατεβαίναμε στην παραλία  για καφέ,πεζοπορώντας και συζητώντας σταματούσαμε συχνά θέλοντας να του εξηγήσω  ,γιατί κάθε φορά που έρχονταν στη Ζάκυνθο την έβλεπε "αλλαγμένη",διαφορετική:-Βρε Διονύση μού έλεγε αυτό το καινούριο επιβλητικό κτίριο  κοντά στον παλιό κινηματογράφο "Πάνθεο" έμαθα ότι είναι το Θέατρο το Δημοτικό αλλά αφού το βλέπω έτοιμο γιατί δεν εγκαινιάστηκε ακόμα;΄Γιατί δε λειτουργεί΄;΄Με  χιουμοριστική διάθεση του απάντησα :΄-Παναγιώτη μου έχεις χάσει "επεισόδια", το Θέατρο  "έχει αρρωστήσει" απ'την εποχή των Καποδιστριακών Δήμων. Βέβαια ,φίλε μου ,το νησί μας  χωρισμένο σε έξι δήμους( Ζακυνθίων, Αρκαδίων,Ελατίων. Αλυκών, Λαγανά και Αρτεμισίων),απέσπασε τα περισσότερα κονδύλια  για Δημοτικά έργα από οποιαδήποτε άλλη εποχή στην  σύγχρονη  ιστορία του νησιού. Πολλά χρήματα απ'την Ευρωπαϊκή Ένωση για συγκεκριμένα έργα,κατασκευής Μαρίνας για ελλημενισμό κρουαζερόπλοιων,κατασκευή νέου Νοσοκομείου,έργα διαχείρισης  σκουπιδιών, αποχετευτικά,έργα οδικού δικτύου κατασκευή κτηριακών συγκροτημάτων
Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων, ανακατασκευή ιστορικής γέφυρας Αγίου Χαραλάμπους έργα ανάπλασης του χειμάρρου που περνά από κάτω από την προαναφερθείσα γέφυρα και.... -Σταμάτα ,σε παρακαλώ
Διονύση ,ζαλίστηκα! κατάλαβα ,γιατί κάθε φορά που έρχομαι βλέπω μια πόλη με διαφορετικό σκηνικό!  Και συνεχίζοντας το περπάτημά μας στην παραλιακή,βροχή οι ερωτήσεις:-Για πες μου ,
Διονύση μου τίποτε απ'όλα αυτά δεν έγινε;΄Πού πήγαν  τα χρήματα;΄Δεν υπήρξαν  υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν;΄-Φίλε μου Παναγιώτη ,να σε ανακουφίσω λιγάκι λέγοντάς σου ότι  είμαστε

περήφανοι για το υπεροχο οικοδόμημα του Νοσοκομείου μας, ελάχιστα νησιά διαθέτουν τέτοιο
στολίδι στην πατρίδα μας,μόνο που λόγω οικονομικής κρίσης λειτουργεί  με πολύ λίγους "ηρωϊκούς"
"ιεραποστόλους" γιατρούς. Αυτό Παναγιώτη μου από μόνο του διαφημίζει  τη Ζάκυνθο παγκοσμίως.




.
 Επίσης χάρη στις προσωπικές ενέργειες  του πρώην Μητροπολίτη μας κ. κ. Χρυσοστόμου ανηγέρθηκε στην περιοχή Παναγούλας  ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα που στεγάζει Το Τ.Ε.Ι
Ζακύνθου. Εδώ ο φίλος μου με διέκοψε ,λέγοντας;΄-  Και τότε  Διονύση μου γιατί οι τουρίστες
μιλούν για βασικές ελλείψεις υποδομών;΄
-Έχεις δίκιο ,φίλε μου ,του απάντησα, γιατί οι ξένοι επισκέπτες αξιολογούν  πάντοτε τους τόπους των διακοπών τους με τα δικά τους κριτήρια. Δηλαδή  δεν  μπορεί η Ζάκυνθος, οέκτος καλύτερος
τουριστικός προορισμός της Ελλάδος να στερείται οργανωμένης Μαρίνας ελλημενισμού των πάσης
φύσεως κρουαζερόπλοιων που καταφθάνουν στο νησί μας. Δεν είναι δυνατόν  στους καλοκαιρινούς μήνες ,τονησί μας φύσει και θέση υδροφόρο  να έχει πρόβλημα ύδρευσης;΄ Γιαυτό Παναγίώτη  μου
σου πρανέφερα ότι "έχεις μείνει πίσω από τις εξελίξεις" την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία.
Σ'αυτά τα χρόνια θα σου έλεγα  ότι έγιναν τόσα λίγα για τη Ζακυνθό μας από τις τοπικές και περιφεριακές Αρχές, ώστε μόνο αγανάκτηση και καταφρόνια μπορεί να "φωλιάζει¨" στους κατοίκους της όμορφης Ζακύνθου μας!
Οφείλω να σου ομολογήσω φίλε μου ότι ο έκτος τουριστικός προορισμός της Ελλάδος, οργανωμένη
μαρίνα ελλημενισμου κρουαζιερόπλοιων δεν έχει. Τους καλοκαιρινούς μήνες παρατηρείται στο νησί μας ανεπίτρεπτη έλλειψη υδροδότησης στο κατ'εξοχήν πλούσιο νησί σε υδροφόρο ορίζοντα. "Ας
οψονται" αυτοί που φρόντισαν γιαυτό.  Κανένα έργο φίλε μου δεν πραγματοποιήθηκε τα τελευταία
"πέτριναχρόνια" της ρεμούλας ,της αδιαφορίας, του εύκολου πλουτισμού και των μεγάλωνΔημοτικών και Περιφεριακών λαθών. Έτσι και το οδικό δίκτυο  ιδιαίτερα στην πόλη είναι σε κακή κατάσταση, τουλάχιστον ο πεζόδρομος της Διον. Ρώμα.- Ναι Διονύση μου ,το διαπίστωσα και  ο ίδιος. Όμως  πώς είναι δυνατόν βρε Διονύση ,οι συμπατριώτες μας να συμβιβάζονται με τέτοιες καταστάσεις;- Άλλαξαν ,δυστυχώς Παναγιώτη μου,οι εποχές , οι άνθρωποι έγιναν πιο
ευάλωτοι στον "Ατομικισμό" στον "οχαδελφισμό" στο ίδιο συμφέρον ..., Μάλιστα είχαν φτάσει
σε τέτοια όρια ανιστόρητης απρέπειας  οι τοπικοί πάντοτε Άρχοντες με τους ακολούθους τους,ώστε
έφτασαν να μετατρέψουν  την ιστορική και ιερή Πλατεία Σολωμού  σε παιχνιδότοπο με αυτοκινητάκια ,τραμπολίνο  ,αλογάκια και γενικά παιδότοπο τουλάχιστον μέχρι την περασμένη Άνοιξη... Ναι! Ναι! εξοργιστικό εξόχως για την ιστορία μας και την παράδοσή μας. Οι Ζακυνθινοί
ευτυχώς γνωρίζουν τους υπεύθυνους  ΄ολων "των κακώς κειμένων" στη σημερινή και μοναδική Ζακυνθό μας.  Πρέπει μάλιστα  να καταλάβουν ,ότι το νησί αυτό του Ιονίου είναι "Διαμαντονήσι" το οποίο λάμπει  ούτε φθείρεται  ούτε δυσφημείται ούτε "περιθοριοποιείται" αλλά αντίθετα  ανθίζει
τουριστικά κάθε χρόνο και πιο πολύ  γιατί οι ομορφιές της είναι πολλές και ιδιαίτερες. Έπειτα αγαπητέ Παναγιώτη μου είμαι αρκετά αισιόδοξος για την καινόυρια Δημοτική Αρχή που εξελέγη τον περασμένο  Μάιο καθώς και με την Αντιπολίτευση διότι πρόκειται για Ζακυνθινολάτρες νέους
ηλικιακά ,σπουδαίους επιστήμονες οι οποίοι θα συνεργαστούν  και θα παρουσιάσουν σε βάθος
μιαν διαφορετική Ζάκυνθο  που θα αποτελεί πρώτο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως! Θυμίσου τα
λόγια μου Παναγιώτη μου ΄,όταν θα ξανάρθεις με το καλό!
-Διονύση μου το πιστεύω κι εγώ αυτό. Πάμε τώρα να καθίσουμε στον "κόκκινο Βράχο" να πιούμε το καφεδάκι μας και να σου κάνω κι άλλες ερωτήσεις....
Ησυζήτηση αυτή έγινε στο τέλος του Αυγούστου του 2014. Οφίλος μου ύστερα από μια εβδομάδα
ταξίδεψε για την Αυστραλία......
























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου